COVID-19 vaikuttaa OSAKOn kevään tapahtumiin

Opiskelijakunta OSAKO keskusteli hallituksensa kokouksessa COVID-19-tilanteesta ja sen vaikutuksista toimintaan. Noudatamme toiminnassamme viranomaisten ohjeita sekä Oamkin linjauksia. OSAKO haluaa toimia ennen kaikkea vastuullisesti sekä turvallisuus ja terveys edellä. Nämä tekijät huomioiden opiskelijakunnan toiminnassa tulee olemaan muutoksia.

Muutoksia kevään tapahtumissa

Hallitus keskusteli kokouksessaan kevään tapahtumien ja koulutusten järjestämisestä. Kevääksi kaavailtuja tapahtumia ja koulutuksia ei tulla järjestämään sellaisenaan, vaan ne pyritään mahdollisuuksien mukaan siirtämään syksylle tai järjestämään etänä. Muussa tapauksessa ne joudutaan valitettavasti perumaan. Lisäksi vedämme mietintämyssyt päähän ja selvitämme mahdollisuuksia järjestää uudenlaisia etätapahtumia.

Tapahtumien lisäksi muutoksia on toimiston päivystyksessä, joka siirtyy verkkoon. Lisätietoja etäpäivystyksestä ja toimistopäivystyksen tilanteesta julkaistaan, kun Oamk on julkaissut lisätietoja kampustensa sulkemisesta. Suomen hallitus linjasi eilen maanantaina 16.3, että koulujen, oppilaitosten, yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen sekä kansalaisopistojen ja muun vapaan sivistystyön tilat suljetaan ja lähiopetus niissä keskeytetään.

OSAKO seuraa edelleen aktiivisesti korona-tilanteen etenemistä, sekä viranomaisten ja Oulun ammattikorkeakoulun tiedotusta ja ohjeita asiasta. Seuraa Oamkin tiedotusta Oivassa tai sivulla oamk.fi/koronavirus.

Ihanaa olla osakolainen!